TRI4 Triathlon

Samarbejdspartnere

 
TRI4's facebook side..


TRI4's facebook gruppe for medlemmer..

Test af løb
I løbetræning vil vi arbejde med test hen over sæsonen. Testningen er en 12 min Cooper-test.
Det handler om at løbe længst muligt på 12 min. Testen har en tilstrækkelig reproducerbarhed og validitet, som gør, at testen er en god indikation af din løbeform og forbedringen heraf over sæson.

Testuger

Vi udfører test om onsdagen i uge: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44 og 48

Testresultater

 

Cooper-testen er hård, men nem at udføre

Cooper-testen er dog ikke nogen nem test at løbe; for at den bliver præcis, kræver det, at du nærmest løber dig død. Du skal selvfølgelig ikke spurte, men det hjælper at have prøvet det et par gange, så man er klar over, hvilket tempo man kan holde, også selvom det gør ondt.

Cooper testen er meget nem at udføre og kræver ikke den store opsætning. Testen løbes på en 400m bane eller rundstrækning. Det eneste, du skal have styr på, er længden, du løber. Trænerne holder øje med tiden for dig.

Som triatlet er denne test klart at foretrække fremfor f.eks. en bip-test, mest fordi det er kontinuerligt løb, som er relevant for triatleter.
I den nedenstående tabel kan du finde dit kondital, ud fra din vægt, samt hvor langt du har løbet i Cooper-testen.