TRI4 Triathlon

Samarbejdspartnere

 
TRI4's facebook side..


TRI4's facebook gruppe for medlemmer..

Fase: periode: beskrivelse: intensitet fordeling:
1 1/9 til 31/12. Overvejende teknik. Lidt sprinter, men ikke noget der kræver at man er i topform, god pause mellem. Men også fokus på det sociale. I dette tidsrum kan medlemmerne være i dårlig form. Der skal ligges vægt på at de alle kan være med til fællestræning. teknik (op til a2), lidt fart gennem en1
2 1/1 - 31/1 Stadig stor fokus på teknik, men nu kommer der højere intensitet ind i trænings. teknik (op til a2), lidt fart gennem en1, og lidt intro til en2 (op til 50 meter intervaller, med god pause)
3 1/2 til 31/3 Hovedfokus er nu at få en god fitness bygget op. Så det bliver nu mere reel interval træning. Og den store teknik fokus kommer nu i anden række. Lav et god mix af en1 og en2. En1 kan være op til 300 meter. Og en2 er typisk op til 100 meter intevaller. På de hårde serier sørg for at pauserne ikke er for lange på intervallerne. Efter et sæt at X antal intervaller, kan der være lidt mere løs/aktivpause. mere fokus på en1 og en2 serier. Og i anden række teknik.
4 1/4 til 1/6 Hoved fokus er en1 og en2, dernæst udholdenhed(længere distance mellem a2 og en1). Og minimal teknik fokus. Fuld skrald på intervaltræningen. Smid lidt lidt længere distancer ind, men hoved fokus er at der er god kvalitet på højintensitets træningen.
5 1/6 til 9/1. Når vi er i åbenvand, vil fokus være på specifik åbenvandstræning. Såsom fælles starter fra land eller i vand, orientering, makkerøvelser og specifikke konkurrence intervaller. Fra a2 til en2. De første par uger af OW sæsonen er der mest fokus på tilvænning til OW, løbende skruer vi op for intensiteten.