TRI4 Triathlon

Samarbejdspartnere

 
TRI4's facebook side..


TRI4's facebook gruppe for medlemmer..

Svømmetræning i Tri4 sæsonen 2017 (fra og med 1. sep.) - 2018 (til 1/6)

Det praktiske om svømmetræning 
Al indendørs svømmetræning er i Bellahøj Svømmestadion (på nær et enkelt morgenpas onsdag morgen i Emdrup).

Du har adgang til omklædning i Bellahøj 30 minutter før træningstid. Vær´ parat 10 minutter før, hvor træneren gennemgår svømmeprogrammet.

For at komme ind i Bellahøj Svømmestadion skal du bruge et adgangskort. Dette kan købes hos Byman Sport, Øster Farimagsgade 32, Østerebro, for 50 kr.

Bellahøjhallen beder os om at benytte klubudgangen, når vi forlader anlægget udenfor offentlige åbningstider - ikke hovedindgangen, da der har været tilfælde, hvor gæster samtidig er gået ind i den tro, at hallen var åben.
 
Hvis du benytter kortet til at komme ind i Bellahøjbadet skal du følge træningen. Det er ikke tilladt at benytte adgangen med klubkort til almindelig badning mv. 
 

Vi har svømning:

Alle svømmetræninger, på nær onsdag morgen som er i Emdrup, er i Bellahøj svømmestadion. 

Mandag 20 – 21 øvede og meget øvede/elite.

Mandag 21 – 22. begynder og øvede

Tirsdag 6 – 7.30 øvede og meget øvede.

Tirsdag 20 – 21.30 øvede og meget øvede

Onsdag 7 – 8.15 øvede og meget øvede

Onsdag 20 – 21 øvede og meget øvede.

Torsdag 6 – 7.30 øvede og meget øvede.

Fredag 16 – 17 begynder, ungdom, øvede og meget øvede/elite (alle)

Lørdag 14 – 15 ungdom, øvede og meget øvede (alle)

 

Niveauer

Vi har desværre ikke kapacitet til at lære folk at svømme crawl helt fra bunden, så man skal kunne crawle 400 meter for at kunne være med, og så er man i begynder klassen. (lig ikke for meget i navnet "begynder")

Tiderne der er angivet er ca. tider, og udgangspunkter så i(medlemmerne) bedre kan se hvilken træning der passer bedst til jer.

Begynder:

Kan svømme crawl ca. 400 meter, uden at holde pause.

Øvede:

Denne grupper er den største gruppe i klubben. Typisk kan folk svømme mellem 1.10 og 1.45 på en 100 meter max, og på en 400 meter er man omkring 6 min og 8 ½ min., hvis man svømme max.

Meget øvede:

Ca. 1.00 - 1.10 på 100 m max, og 5.45 eller hurtigere på 400 m max.

 

Intensiteterne 

Vi kører med følgende intensiteter:

A1:

Opvarmning, nedvarmning, aktiv restitution. Meget rolig svømning

Lav-intensitet 50 - 60 %

A2:

Niveauet over opvarmning. Man kan holde til at svømme langt, uden at bliver presset. Kan udvides til A2+, Hvis der skal en lille smugle intensitet på, men det er stadig meget overkommeligt at svømme her. Udholdenheds træning.

Lav-intensitet til (lav) moderat-intensitet. Ren aerob træning.

60 - 70 %

EN1:

Intensiteten passer til hvad man kan holde over 40 - 60 min all out. Når man svømme denne intensitet i kortere serier, er man ikke super presset, men man kan mærke at man arbejder hårdt.

Moderat-intensitet til moderat højintensitet. Man befinder sig mellem aerob til anarobe træning.

70 - 80 %

EN2:

Her skal medlemmerne virkelig udfordres. De skal presse hårdt når du svømme EN2.

Moderat højintensitet til høj-intensitet. Ren anarobe træning.

80 - 100 %

AN1/MAX

Om det er 15 meter eller 2000 meter, så er MAX det hurtigste man kan gennemføre den givne distance på. Men skal ikke holde igen på kraftener.

Høj-intensitet. Ren anarobe træning til MAX.

100 %

Rules of the pool.  
 
Disse er til for, for at få svømmetræningen at skabe godt flow i svømmetræningen.

· Så vidt muligt samme niveau på banen

· Der svømmes mod uret rundt på banen

· Alle fremmødte der deltager aktivt i fællestræningen, svømmer trænerens program.

· Hopper man i bassinet efter de andre er startet, skal denne hopper ind i programmet der hvor den pågældende bane er nået til. Man starter altså ikke fra begyndelsen af programmet.

· Man starter ikke på en ny serie før alle på banen er færdige med den på gældende serie. Så banen svømme så vidt muligt som en fælles enhed på banen.

· Kan man ikke gennemfører programmet af den ene eller anden grund, går man op af vandet.

· Stopper man under en serie, holder man til en af siderne i enden af banen, så de andre medlemmer kan vende midt på endevæggen.

· I pauserne rykker man sammen så alle kan komme ind til væggen.

· Hold god afstand mellem hinanden. Ved start på en distance skal der minimum være 5 sekunder, gerne 10 sekunder hvis der er plads til det, mellem hvert medlem.

· Bliver man sat med 50 meter i en given serie. Stopper man når de andre på banen er færdig med serien. Man svømmer altså ikke videre.

· Respekter trænerens anvisninger.

· De lange dybe intense sportslige debatter, skal der selvfølgelig være plads til, men tag dem før eller efter træningen.